Mijn 1ste Sri Lanka ervaring. - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Simone - WaarBenJij.nu Mijn 1ste Sri Lanka ervaring. - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Simone - WaarBenJij.nu

Mijn 1ste Sri Lanka ervaring.

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

25 Juli 2014 | Sri Lanka, Negombo

Heey!
Daar zit ik dan, toch maar eens mijn eerste echte verslagje typen. Gisteren viel ik al vroeg in slaap, en voordat ik het echt druk ga krijgen ;) is dit een uitgelezen kans.

‘S Morgens om half 7 kwam ik aan in Negombo bij Randi Home Stay. Leuk knus huisje met volgens mij 4 kamers. Mijn bed moest nog even opgemaakt worden, geen probleem, van al dat wachten heb ik ondertussen geduld gekregen. Na een douche ben ik maar een gaan slapen. Ik had gelukkig al wat geslapen in het vliegtuig. Maar nog niet liggend, wat ook heel fijn is.
Rond 13u werd ik wakker, en na een volgende douche maar een rond gaan wandelen. Op zoek naar wat eten en vooral wat drinken.

Rustig alleen rondlopen wordt lastig hier, want je wordt van alle kanten begroet of gevraagd of je mee wil rijden in een tuktuk. Of ze lopen gewoon met je mee en maken ondertussen een praatje.
Geen problemen mee tenzij ze je vertellen waar je heen moet en waar je wat moet kopen. Of dat je ineens met hun mee moet in een afgelegen steegje want daar is toch een super leuke lunchroom.
UHM.. maar goed dat ik eigenwijs ben en ik juist de andere kant op wil of juist bij de buren fruit wil kopen. Ze hebben ook niets aan me. Haha. En af en toe die aanspraak is stiekem best leuk!

Heb na flink wat gelopen te hebben, langs winkeltjes ( wat hier in overvloed is), langs huisjes ( die er echt erg vervallen bij liggen) langs straatkraampjes ( waar ze best lekker eten verkopen)nen langs kanaaltjes toch maar eens mijn eerst tuktuk ervaring opgedaan.
Jongere kerel die me graag meer van Negombo zou willen laten zien. Nadat hij zijn telefoonnummer heeft gegeven kon ik m eindelijk “van mijn been afschudden”

Later onderweg naar huis toch iets van eten lang de kant van de weg geplukt, van al dat water had ik geen honger meer. ’s Avonds nog een biertje gedaan met een mede reiziger. En best vroeg in slaap gevallen. Zo spannend is dag 1 dus helemaal niet.

Vandaag mijn 2e ervaring in Negombo. Dacht ik slim te zijn en lekker met de fiets rondknarren. Maar ook dat werkt niet heel goed. Ze komen gewoon op rustig tempo motor of tuktuk naast je rijden om een praatje met je te maken. Maar al een stuk minder dan dat je loopt.

Na een ontbijtje wilde ik vandaag eigenlijk naar de Angurukaramulla temple fietsen… die heb ik helaas niet bereikt. Ze zeiden ongeveer 1 km langs de Colombo road. Dat was me al een uitdaging die Colombo road. Dacht mag ik hier wel fietsen, zien ze me wel fietsen (al zal dat niet snel het probleem zijn) en na 2 km fietsen zag ik nog niets. Ben maar weer terug gegaan voordat ik echt in Colombo zit. Ga er wel naartoe de laatste dag als me dat nog lukt!

Ben dus de andere kant maar op gefietst langs de Negombo Lagoon.(een meer) En uiteindelijk op het strand geeindigd met een strandwandeling en een zonsondergang en niet te vergeten,bijna een zoen van een Sri Lankaan.
Ik denk dat ik ten huwelijk wordt gevraagd voordat ik weg ga hier. Als het dan met een mooie, knappe kerel is, kan ik er nog eens over nadenken ;)

  • 25 Juli 2014 - 19:32

    Eva:

    Moooon, bewaar die huwelijksaanzoeken maar voor de Aussie's en kiwi's

  • 25 Juli 2014 - 19:43

    Wilma En Jan:

    Wouw Simoon de eerste indrukken zijn binnen.
    Nu al nieuwsgierig naar het vervolg.

  • 25 Juli 2014 - 21:35

    Tanja:

    Simoon, heeeerlijk al die mannen haha!
    Doe voorzichtig en geniet van alle nieuwe ervaringen.
    Knuffel x

  • 26 Juli 2014 - 08:42

    Evangeline:

    Haha super! Oh al dat gekwebbel zou nix voor mij zijn! Idd! Trouwen met een zoepazeckzizurfAussie! ;)

  • 26 Juli 2014 - 19:38

    Wai:

    Hoi
    Ik heb mailtje ontvangen. Wat gaaf. Een fijne reis!

  • 26 Juli 2014 - 20:01

    Leon:

    Leuk, srilankaanse bruiloft!!Mogen wij ook komen?

  • 26 Juli 2014 - 20:16

    Inge Grutters:

    Klinkt goed Simone!
    Vind Sri Lanka een superland (maar dat wist je al ;-).
    Die huwelijksaanzoeken zul je nog veel krijgen, dat was mijn ervaring tenminste, haha.
    En die Colombo Road, tjee, respect dat je daar overheen bent gefietst. Er rijden me daar soms toch een gekken rond. Volgende keer de tuktuk-jongen vragen en flink wat van de prijs afdingen, dan kom je er ook wel ;-).

    Veel plezier daar Moon.

    X

  • 26 Juli 2014 - 21:31

    Marie Jose En Ger:

    Ha Simone, wat bijzonder om je zo te volgen. Heel mooi om je ervaringen te delen. Hoe vaak zul je nog ten huwelijk gevraagd worden?
    Geniet ervan, heel veel groetjes van ons☺

  • 26 Juli 2014 - 22:01

    Jeanne Verdonschot:

    Ha Simone leuk om zo op de hoogte te blijvenvan jou ervaringen.als je gaat trouwen komen we met z'n allen. Groetjes Jeanne enThei

  • 28 Juli 2014 - 14:23

    Mieke:

    Mooi verhaal van je eerste belevenissen in Sri Lanka. Leuk om je online te volgen!
    Fijne reis. Liefs x

  • 28 Juli 2014 - 18:50

    Hedi:

    Leuk om je reisverslag zo te kunnen volgen. En... Remember... Als je ergens blijft hangen met één of andere knapperd: ik zoek je op!

  • 28 Juli 2014 - 21:30

    Theo Verdonschot:

    Ha Simone.
    Wat een ervaringen al op zo'n korte tijd.
    Hier is het verry hot en soms erg nat.
    Ik vind het leuk om je te blijven volgen. Gr
    Theike

  • 29 Juli 2014 - 18:11

    Simone :

    Wat vind ik t super leuk om jullie reacties te lezen. Ik heb een smile van oor tot oor volgens mij.
    Als er getrouwd wordt hoop ik toch stiekem op die Australiër: surfer, gebruind en 8 blokjes. Haha. Dromen mag toch ;)
    En ja Inge... de volgende keer ga ik een tuktuk jongen vragen. Voor mij geen 2e keer die Colombo road op.
    Er volgt snel weer een verhaal liever lezers.
    Avonturen genoeg te beleven.
    Dikke kus simone

  • 29 Juli 2014 - 22:19

    Maudy:

    He simoontje,

    Je verhaal is super leuk...
    Ik blijf je volgen...
    Groetjes...Maudy

  • 31 Juli 2014 - 19:42

    Truus Hebben:

    Ha Simon wat gaaf dit te lezen erg leuk en op de fiets rondtoeren geweldig, veel plezier in het verre Sir Lanka. Groetjes uit het voor jou verre Heythuysen.

  • 02 Augustus 2014 - 11:02

    Mayra:

    Hee lieverd!!! Super om je zo te kunnen volgen. Kijk je wel goed uit??? Hahaha...ik ben het eens met de anderen hier...als je dan toch wilt trouwen...dan een Aussi!!! Komt wel goed met jou...hahaha.
    Je weet wat ik gezegd heb...
    Geniet van alles wat op je pad komt en ik blijf je volgen...you can bet your ass on that. Dikke kusss, May.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

23 Juli gaat mijn avontuur van start... Ontzettend spannend allemaal. Maar ook zo ontzettend veel zin in! Langzaam aan alles aan het afsluiten, om te kunnen vertrekken naar: Sri Lanka, Thailand, Maleisië, Singapore, Nieuw Zeeland en Australië Natuurlijk wil iedereen me volgen, dan toch maar een blog aangemaakt! Hopelijk mag ik jullie berichtjes lezen. Groetjes!

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 862
Totaal aantal bezoekers 16160

Voorgaande reizen:

07 Maart 2016 - 26 Maart 2017

Adventurous Down Under

23 Juli 2014 - 15 Januari 2016

Mijn eerste reis- Sri Lanka

22 Augustus 2014 - 15 Januari 2016

De 2e,3e,4e reis- Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: