Alweer halverwege mijn eerste land! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Simone - WaarBenJij.nu Alweer halverwege mijn eerste land! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Simone - WaarBenJij.nu

Alweer halverwege mijn eerste land!

Door: moon

Blijf op de hoogte en volg Simone

13 Augustus 2014 | Sri Lanka, Kandy

Heey

Mijn busrit naar Polonnaruwa was een flink gehobbel en een föhn voor m’n haren. Bussen rijden hier alleen maar met open ramen, wat ook wel erg fijn is vanwege de hitte. Maar mijn busrit van 4u overleefd. Tuktuk naar mijn guest house genomen want ik dacht dat is best een stuk. Bleek t 2 min te zijn… nou, dat had ik ook wel kunnen lopen. Maar zodra je uit de bus bent wordt je omringt door mensen die van alles van je willen. Even rustig nadenken kun je niet. Och, ik leer het nog wel.

Heb geluncht toen ik aankwam en ik hoorde een stel Nederlands praten. Na mijn lunch ben ik er bij gaan zitten en eigenlijk hebben we tot 9u ong alleen maar gekletst en biertjes gedronken. Erg gezellig en erg grappig want de jongen bleek op het Pax Christi te hebben gezeten. Sorry lieve ex collega’s ik mocht roddelen over jullie (Aangezien het 1 aug was) en dat heb ik dan ook gedaan ;)
Nou, wat is het dan een groot toeval dat wij elkaar net treffen. Maar des te gezelliger was het.
’s Morgens aan het ontbijt vroegen ze (Mariel en Stevie) of we samen de ruïnes gaan bekijken en daar ben ik wel voor in.

Polonnaruwa is ook een van de ancient cities, maar van een jonger tijdperk. De hele ochtend en middag hebben we door de city gefietst, en bloedbloed heet dat het was! Als slimme Nederlanders dachten we bovenaan te beginnen en zo naar beneden te fietsen. Bleek dat we via de exit erin wilde.
Maar wij dames keken even lief naar de heren en na wat telefoontjes deden ze niet moeilijk. YES!
Ik persoonlijk vond deze interessanter en omdat het van een jonger tijdperk is, is er meer overgebleven. Bij elk drinkstalletje hebben we wat gedronken, want anders was het niet uit te houden. Om vervolgens te eindigen in het museum met airco. Zalig!

Terug bij de guest house een douche genomen en een biertje geopend. Blijkbaar waren Mariel en Stevie me nog niet zat, en zijn we bij een restaurantje gaan eten. Dit keer had ik chicken kotthu, eens wat anders dan rijst. Soort van wrap achtig iets maar in stukken gesneden. Dit doen ze me 2 metalen platen op een ritmische manier. (Filmpje zal ik nog wel eens maken.) En ook nu hebben we nog gezellig tot 11u gekletst.

Door de hitte was ik wel aan een duik toe. Er zijn hotels waar je de hele dag gebruik kan maken van het zwembad voor een klein bedrag. Dus dat heb ik ook een half dagje gedaan. Tot 15u had ik het helemaal voor mezelf. Heerlijk!

Dambulla is het volgende dorp:
Er is niet heel veel te beleven daar, en de meeste gaan vanuit Dambulla met de bus een dagje naar de omliggende dorpen en de daarbij behorende toeristische plekken, zo deed ik dat dus ook.
De bus naar Sigiriya gepakt vroeg in de ochtend om de beroemde Sigirya rock te beklimmen!
Na zo’n kleine 1000 verdomde trappen op te zijn gelopen mocht ik wel genieten van een perfect en geweldig mooi uitzicht! Bovenop de rots heb je nu ook ruïnes die vroeger diende als een paleis. Ergens bijna boven aan heb je ook nog restanten van de leeuwenpoort. 2 grote leeuwenpoten staan er nog. Vandaar de naam ook: Sigiriya betekent leeuwenrots. Ik ben niets voor niets naar boven geklommen en heb er dan ook een uurtje gezeten. Ja echt heerlijk!

Verder beetje van de zon genieten in Dambulla, boekje erbij…want heb wat tijd over voor ik naar Kandy ga.

Door met de bus naar Kandy. Ik had hier in april al geboekt want prijzen verdriedubbelen of vervierdubbelen voor de Perahera. Logisch ook wel maar ik was slim ;) Het enige wat wel was is dat 4 nachten een beetje veel is en dat wist ik niet van te voren.
Aangekomen, zagen de heren dat ik vroeg geboekt had en werd ik ergens in een hoekje gestopt met een gedeelde badkamer, want ik niet erg vind maar ik heb 2persoonskamer met en suite geboekt.
Na 5 min in m’n kamer te zitten werd er al gevraagd of ze niet 1 bed mogen hebben want ja ik ben alleen en heb geen 2 bedden nodig. En ik heb goedkoop de kamer gekregen dus…. Valt hier nog nee op te zeggen?

In de stad zelf is weinig te doen. Tempel van de tand bekeken, perahera bekeken, een dagje gezwommen en een dagje in het hotel gezeten omdat het alleen maar regende.

Voor de mensen die het nog niet op facebook hebben gelezen. Esala Perahera is een boeddhistisch festival. Dat wordt groots gevierd 10 dagen voor volle maan. ( dag 10 is met volle maan) En het is 2.5 uur mannenlichamen en uitgedoste olifanten bekijken. Alles draait om het vervoeren van de tand van boeddha. En die tand wordt bewaard in een tempel, genaamd tempel van de tand. Maar er zijn meerdere tempels die mee doen, en qua dans aankleding en muziek is het hetzelfde. Maar des al niet te min was het voor 4000 rupees (ong 20 euro) zeer de moeite waard!
Verder heb ik vooruit gepland waar ik heen wil gaan en nog wil zien. Want de laatst 2 weken gaan sneller dan ik denk en wil nog heel veel doen. Volgens mij kom ik tijd tekort.

Ik denk dat ik genoeg heb gerust en gechilled, tijd om door te gaan naar de ander dorpen in de bergen en eens wat activiteiten te gaan ondernemen!

  • 13 Augustus 2014 - 22:52

    Truus:

    Ha Simone volgens mij heb je het goed naar je zin, mooi geniet maar volop. Wat een leuk verslag, en ook super dat je dat Nederlands stel hebt ontmoet. Zo zie dat de wereld klein is.
    Groetjes uit Heythuysen en tot het volgende bericht. Truus

  • 14 Augustus 2014 - 08:59

    Eva:

    Kanjer! Geniet van je verhalen!

  • 14 Augustus 2014 - 09:45

    Jeanne:

    Hoi Simone erg leuk om je via je reisverhalen te volgen.

  • 14 Augustus 2014 - 22:23

    Jan En Wilma:

    super leuk om weer wat van je te horen

  • 19 Augustus 2014 - 10:11

    Leon:

    Leuk om het filmpje van Kandy te zien, je proeft meteen de sfeer!Indrukwekkend dat je de uitdaging met de trappen van Sigirya bent aan gegaan, dat zal pittig zijn geweest!
    Vanaf volgende week gaan we je nog meer missen; dan begint school weer.Als je je even voorstelt hoe het er dan in Druten uitziet, kun je extra genieten van je vrijheid!!
    Ben erg benieuwd naar het vervolg van je reis!! Groetjes!!

  • 21 Augustus 2014 - 10:09

    Inge:

    Goed bezig Simoon!
    Sigiriya beklommen -> respect!
    (weet hoe verdomde veel trappen dat zijn).

    Heel veel plezier gewenst de laatste twee weken.

    Dikke kus,
    Inge

  • 22 Augustus 2014 - 21:19

    Theo Verdonschot:

    Ha Simoon.
    Goed bezig zeg. Jou verhalen zijn fascinerend. Leuk om je zo te volgen. Geniet er nog van want de tijd vliegt.
    Gr
    Theike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

23 Juli gaat mijn avontuur van start... Ontzettend spannend allemaal. Maar ook zo ontzettend veel zin in! Langzaam aan alles aan het afsluiten, om te kunnen vertrekken naar: Sri Lanka, Thailand, Maleisië, Singapore, Nieuw Zeeland en Australië Natuurlijk wil iedereen me volgen, dan toch maar een blog aangemaakt! Hopelijk mag ik jullie berichtjes lezen. Groetjes!

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 16154

Voorgaande reizen:

07 Maart 2016 - 26 Maart 2017

Adventurous Down Under

23 Juli 2014 - 15 Januari 2016

Mijn eerste reis- Sri Lanka

22 Augustus 2014 - 15 Januari 2016

De 2e,3e,4e reis- Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: