Einde van noord thailand; chillen in Pai - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Simone - WaarBenJij.nu Einde van noord thailand; chillen in Pai - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Simone - WaarBenJij.nu

Einde van noord thailand; chillen in Pai

Door: moon

Blijf op de hoogte en volg Simone

16 November 2014 | Laos, Vientiane

PAI

Na het vrijwilligerswerk wist ik eigenkijk niet waar ik heen ging, sommige zeiden ga naar Pai, chill dorpje noord van Chiang Mai, kleine 4 uur rijden door de bergen. Nou prima, als het daar relax is kijken we daar wel wat ik verder ga doen, heb nog tijd!

Zaterdag kwam ik aan, en had dan ook wel even een dipje, gewoon alles verwerken dat ik weg ben. Zondags kwam er al een nieuwe meid ik de kamer, beetje gesproken maar voelde niet de connectie om het zo maar te zeggen. Maar er waren nog andere waarmee ik ‘s avonds wat ben gaan drinken. Ik heb het verder tot woensdag even chill aan gedaan en dacht werk alles bij, wat ik uiteindelijk nog niet echt gedaan heb.

Woensdag kwamen Kit en Heidi in de kamer, na een nacht weer alleen te zijn geweest was dat wel leuk, en Kit , ja die mocht wel blijven ;)
Uiteindelijk is hij ook gebleven en ging Heidi bij een vriend slapen wat goedkoper is voor haar.
De dag erna zijn we met een scooter op weg gegaan met z’n 4tjes. Ik wist nog niet zo goed of ik dat durfde, Pai is het dorpje waar de meeste scooter ongelukken gebeuren.
Maar goed Kit wilde me daar wel bij helpen om het “opnieuw” te leren en me “veilig” te voelen op een scooter. Wat is het ook een schatje! Dus op weg met z’n 4en; Die vriend van Heidi, Jaan. Die woont er al eventjes dus hij ging voorop en had een paar leuke plekjes uitgezocht om een stop te maken. Wat geweldig om je vrij te voelen op een scooter, wind door je haren, of ja onder de helm door, overal heen rijden waar je maar wil. Prachtig mooie omgeving. Muziekje in. Top!
Natuurlijk kan ik nog en keer het verhaal van de waterval vertellen, maar ondertussen weet iedereel wel dat ik van een waterval naar beneden ben gevallen. Niet top! Maar goed niets aan het handje. v(alleen mn elleboog)

‘s Avonds zijn we wat gaan eten en naar een open mic gegaan, nooit eerder geweest dus dat ook gelijk uitgeprobeerd. Chill, knus hippie tentje, helemaal zen en super gezellig. Na Chai thee en zitten op de grond is me dat iets te veel van het goede en waren Kit en ik klaar voor een grote koude Chang (bier), de andere 2 wilde naar bed.
Bij dat ene biertje bleef het natuurlijk niet want we hebben we de hele avond door gedronken. Eerst zaten we met z’n tweeën aan de bar. Na een tijdje gezellig gekletst te hebben en 2 grote biertje later zijn we maar naar binnen gegaan, wat voor Kit al hel moeilijk was want hij viel ronduit op z’n snuit van een stoepje….haha. Op de bank naast andere raak je vanzelf aan de praat dus hadden we een ander leuk groepje waar we nog een biertje mee deden. En in de tussen tijd is het al 1u en sluiten de standaard kroegen. Maar is er nog een kroeg die juist open gaat na openingstijd. De Schot Craig ging met ons mee de andere vertrokken in de vroege ochtend. En eigenlijk weet ik niet zo goed wat er daarna nog allemaal gebeurt is, al zal ik voor mezelf altijd onthouden, februari =D

Dag 2 met Kit in Pai voor mij dag 6 zijn we met z’n tweeën op de scooter gaan rijden, de andere deden een lazy dagje. We gingen naar een piranha park dat we uiteindelijk niet echt gevonden hebben. Dan maar verder op de scooter gereden naar wat uitzichtpunten waar we lang hebben gezeten en hebben genoten van het uitzicht (voor mij dan het dubbele uitzicht =)
We zijn uiteindelijk verder gereden naar de canyon en Japannees memorial bridge, en toen terug . Hij voelde zich niet geweldig en ik was toe aan een laat middagdutje.
En natuurlijk ‘s avonds weer wat gaan eten en de kroeg in gedoken, ik wilde het rustig aan doen want ik kon het bier niet echt meer handelen. Nou uiteindelijk is er met rustig aan doen niets van geworden. Deze avond zijn we Katie en David tegen gekomen en uiteindelijk weer belandt in de late kroeg ( Don’t cry). Wat een lol hebben we gehad.

Vrijdags is Heidi met ons mee gegaan op de scooter en zijn de andere kant op gegaan van Pai en de witte boeddha op de berg gezien wat belachelijk veel trappen. ( moeten toch af en toe iets doen aan sports) Want wat een belabberde conditie heb ik gekregen, niet dat ik die al had maar goed.
Denk dat ik gewoon moet stoppen met drinken. (uhmmmm nope)
Weer een heerlijk dagje dat eindigde met een heerlijk maaltijd op straat.
Dit keer is heidi wel mee gegaan voor een drankje. En we hadden een spanjaard in onze dormkamer, Sergio, met z’n vieren hebben we in de kroeg jenga gespeeld shotje tequila gedaan om de avond te beginnen. Uiteraard weer ontzettend veel lol gehad met de benodigde Chang biertjes. Katie en David kwamen er later bij en natuurlijk weer geëindigd bij Don’t cry.

Ik had het idee in mijn zatte bui om te checken of we kunnen tuben op zondag (de dag erna) en eigenlijk was iedereen er wel voor. Ik op zondag wat vroeger opgestaan om te checken of we nog meekonden. Om 2u moest iedereen klaar zijn voor 2u te tuben. ( Tuben is zittend in een opgeblazen donut in de rivier drijven.)
Uiteindelijk zijn we met z’n drieën gegaan , is niet erg want we lagen in het water met 20 andere.

Bij terugkomst van het tuben was mijn oude vrijwilligersgroep ineens in hetzelfde hostel. Erg grappig, had we al contact gehad met Majoska zodat ze bij ons in het hostel kon komen als de andere terug gingen naar Chiang Mai (Majoska was klaar met vrijwilligerswerk op vrijdag)
Ben met haar de rest gaan wegbrengen en daarna gaan eten bij het beste burgerrestaurant van Pai! Goddelijke burgers
‘s Avonds moest ik haar natuurlijk wel f laten zien waar de kroegen liggen en zijn we met de hele bubs een drankje gaan doen. Wat natuurlijk niet bij één drankje blijft! Majoska wist niet veel meer van de avond, die voelde zich shit de dag erna. Ik stond lekker vroeg op omdat ik en dagje Mae Hong Son had gepland. Wat achteraf echt niet een geweldig idee was, maar ik moest wel!

Maandag was de laatste dag voor Kit, Katie en David. Dus natuurlijk moeten we hier gebruik van maken een hapje gaan eten met z’n alle en een drankje doen. Of ja, meerdere… Erg balen dat ze moesten gaan en de QUEEN OF PAI moesten verlaten. Ook England staat op mijn lijstje. Ik ga richting Australië en Kit is daar op het zelfde moment dus als hij zijn belofte nakomt ga ik hem daar nog tegen komen en leert ie me surfen =)

Majoska en ik zijn en dagje gebleven en hebben lekker rond gereden op de scooter, zij had nog niet alles gezien en ik vond het wel prima om t even rustig aan te doen. Met Heidi en Sergio zijn we ’s avonds naar het burgerrestaurant gegaan en over de markt gelopen om nog wat leuke dingetjes te komen. Drankje gedaan bij een piepklein barretje met live music. Of ja ik heb het drankje overgeslagen ik kon niet meer. We gingen eerder terug gaan om onze tas in te pakken, wat uiteindelijk niet gelukt is want we zijn buiten de kamer blijven kletsen met een paar nieuwkomers. Zoals je leest, nooit alleen met deze trip.

Woensdag 22 oktober ben ik dan toch echt vertrokken vanuit Pai. Wat een rampzalig idee was, ik ben er gebombardeerd tot QUEEN of PAI en voelde me daar helemaal thuis daar. Maar wat voelt tegenwoordig niet als thuis?

Terug naar Chiang Mai, om vanuit daar nog wat dingetjes te regelen voor het vertrek naar Laos. Nog een laatste keer gegeten bij het beste burrito restaurant en mijn fruit juice lady gezien. Wat voor haar een super verrassing was en dit keer helemaal tranen met tuiten was omdat ik nu ook echt niet meer terug kom.
Natuurlijk nog uit gegaan en paar leuke cadeautjes voor mezelf en t thuisfront opgestuurd.

Op vrijdag 24 okt zijn we met de bus naar Chiang Khong gereden, met een tussenstop in Chiang Rai voor een bezoek aan de witte tempel. Heel mooi en indrukwekkend! Alle Tempels zijn gekleurd en deze is echt wit wit! Mooi verhaal zit erachter want je ziet 3 soorten beelden tot de tempel

In Chiang Khong hadden we een nachtje om vervolgens op zaterdag naar de grens te gaan. En hier ben ik dan nu, Laos!

Nieuw land, nieuwe mensen een nieuw avontuur.

  • 16 November 2014 - 19:05

    Wilma En De Rest:

    Maar Simone wat weer eun leuk verhaol. En inderdaad dae Kit moog der waal zeen! :-P
    Geniet der nog van en noe mer hope det der zich aan de belofte hiltj det der dich surfe liertj in Australië.

  • 16 November 2014 - 22:09

    Anita Op Heij:

    Heej Simone
    Tof wat je allemaal onderneemt. Ik zou het niet durven. Ben er ook te oud voor denk ik. Ik lees elke keer met veel plezier, verbazing en respect je verhalen. Veel plezier nog en pas goed op jezelf.
    xxxx Anita

  • 17 November 2014 - 07:36

    Janine:

    Met een grote glimlach lees ik jouw verhalen weer!
    Echt mooi om te zien/lezen/horen hoe tof je het daar hebt!
    Meid, ENJOY!!!
    & nogmaals bedankt voor het leuke cadeautje!
    Veel liefs, xxx je zusje! :)

  • 17 November 2014 - 08:26

    Leon:

    wat een superzin in je verslag: 'wat voelt niet als thuis' zo heerlijk om dat te lezen! en wat zie je er TOP uit!
    ben nu al weer benieuwd naar je volgende verslag.Lieve groet, Leon

  • 17 November 2014 - 12:44

    Truus Hebben:

    Ha Simone, weer genoten van je leuk verhaal, zo blijven wij toch goed op de hoogte, geniet er nog van, maar zo te lezen hoeven wij ons daar geen zorgen over te maken.

  • 18 November 2014 - 07:43

    Ger, Mariejose En De Kids:

    Ha simone, gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van, maar dat zal vast en zeker lukken als ik je verhaal weer lees.

    Heel veel groetjes van ons.

  • 20 November 2014 - 14:27

    Truus Hebben:

    Ha Simone,
    Nog gefeliciteerd wel een beetje te laat maar beter laat dan nooit.
    Gr. Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

23 Juli gaat mijn avontuur van start... Ontzettend spannend allemaal. Maar ook zo ontzettend veel zin in! Langzaam aan alles aan het afsluiten, om te kunnen vertrekken naar: Sri Lanka, Thailand, Maleisië, Singapore, Nieuw Zeeland en Australië Natuurlijk wil iedereen me volgen, dan toch maar een blog aangemaakt! Hopelijk mag ik jullie berichtjes lezen. Groetjes!

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 16193

Voorgaande reizen:

07 Maart 2016 - 26 Maart 2017

Adventurous Down Under

23 Juli 2014 - 15 Januari 2016

Mijn eerste reis- Sri Lanka

22 Augustus 2014 - 15 Januari 2016

De 2e,3e,4e reis- Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: