See The World Before You Leave It! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Simone - WaarBenJij.nu See The World Before You Leave It! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Simone - WaarBenJij.nu

See The World Before You Leave It!

Door: Moon

Blijf op de hoogte en volg Simone

06 Maart 2015 | Singapore, Singapore

Waar waren we gebleven…
(pak ook nu een kopje thee of koffie)

Siem Reap met Angkor achter ons gelaten, doorgegaan naar Phnom penh met het verschrikkelijke telefoon gebeuren en het oorlogsmuseum. Nu op naar Kampot…..

Nou, de eerste week Cambodja was niet geweldig zoals je had kunnen lezen. En gelukkig heb ik snel alles achter kunnen laten en met Katie en David er nog een leuke tijd van kunnen maken.

24 nov dan naar Kampot gereisd. Rustig dorpje in het zuiden van Cambodja, niet heel veel te beleven. Maar toen we in ons bamboohutje aankwamen hadden we wel al een heerlijke sfeer te pakken daar. Dezelfde middag bij het hotel was er een monnikenblessing. 4 monniken kwamen het hotel zegenen.
De eigenaar van het hotel kan dat vragen, ze geven hun dan eten, en wij mochten erbij zijn. Was zeker leuk om dat eens mee te maken. Het leek een beetje zingend bidden, en na een tijdje mochten we zelfs meedoen. Niet heel ideaal zolang in een bepaalde houding zitten dus daar moet ik eens op oefenen. ‘s Avonds wat gechilled en heb ik Katie en David het kaartspelletje ‘pesten’ geleerd. Met een paar biertjes erbij is het zo 1u. En maar blijven pesten he!
Heel rustig aan gedaan de dag erna en een fiets gehuurd.

De 3e dag hebben we een scooter gehuurd en naar Kep gereden (dorpje naast Kampot) Daar beetje rond gekneurd en heerlijk in de zee gezwommen. Leuk klein local strandje. Ook daar hebben we bij lunch en op het strand ‘gepest’. Oeps, ze zijn er verslaafd aan geraakt. Toen we later op de dag naar huis wilde kneuren kwam me er toch een storm hoos aan. Die uiteindelijk niet meer ophield. Geweldig natuurlijk….NOT, want nu moeten we door de regen terug. Eerst maar een schuilen en dan zien we wel verder, beetje gekaart wat biertjes erbij, (voor David dan) daar met een ander stel nog lang gekletst en hun ook ‘pesten’ geleerd. Haha, wist niet dat zon simpel kaartspelletje zo leuk voor sommige is. Om 9u wilde we het toch maar eens wagen. Het was even droog, maar dat natuurlijk niet voor lang.

Sihanoukville op 28 nov, tot nu toe het ergste kamertje ooit op m’n reis gehad. Getverdemme!! Och tis voor een kort nachtje. Sihanoukville is de uitvalbasis om de boot naar de eilanden te pakken. Die heb ik dan even geboekt en daarna lekker gekaart met biertjes erbij op het strand. Zonsondergang gekeken en een nachtelijke duik genomen, na genoeg biertjes konden we terug. Durfde anders niet te slapen in die kamer.
Om half 7 ging m’n wekker, op naar de boot en de eilanden om daar Majoska nog n keer te zien. En eens bij bruinen op het strand. Heb er zin in.

7u stond ik buiten, shit geen tuktuk te bekennen. Dat wordt lopen en de boot missen.
Gelukkig kwam er net een tuktukchauffeur aan met een vrouw en 2 kindjes achterin. Hij had net zijn vrouw en kinderen van de markt gehaald en bracht ze thuis maar hij wilde nog wel eerst een pitstop maken.

Zo rond 11u kwam ik aan op Koh Rong. Wow!!!!! Kleurrijk, chill en een ‘loop op blote voeten’ vibe.
Ga nu al spijt krijgen dat ik er maar 3 nachten kan blijven en dan sta ik net 3 min met 1 voet op het eiland. Op zoek naar het hostel waar majoska sliep en op naar een dagje oppe boot, had jos namelijk al geregeld. Dagje cruise, met; zelf je eten vangen, met bbq op t strand, zonsondergangetje en snorkelen, chillen op een ander strand en zwemen met plankton. Een middag is zo voorbij!! En super gezellig!

Alex kende ik al van Phnom Penh, was met ons meegegaan naar Killer Fields. En zij hebben Danielle leren kennen op Koh Rong, ook een Nederlandse meid. Met z’n 4en dus die bootcruise gedaan. Vissen ben ik normaal geen fan van, of ja heb dat eigenlijk nooit gedaan. Nu dan hebben we ook niet eens een luxe hengel maar een stuk touw met een haakje eraan. Het ging me nog aardig goed af en vond het stiekem zelfs leuk! Volgens mij heb ik 3 vissen gevangen en die heb ik dan ook lekker opgepeuzeld met de bbq op het strand. Of ik nu daadwerkelijk mij eigen visje heb gegeten weet ik natuurlijk niet want iedereen had wat gevangen. Na het eten zijn we ergens bij rotsen gaan snorkelen. En net voor het erg donker begon te worden zijn we terug naar de boot gegaan.
Zwemmen met plankton stond als laatste op de planning, daarvoor moest het erg donker zijn, ik had plankton nog nooit gezien dus wilde dat zekers wel doen. Pikkepikke donker in dat water, best eng eigenlijk want je ziet dan ook echt geen elke andere vis. Maar zo gaaf als je een beetje beweegt met je handen onder water dat de plankton dan oplicht. Sprookjesachtig!

Terug hebben we een douche genomen klein hapje gaan eten en daarna natuurlijk het nachtleven bekeken. Zo grappig uitgaan op blote voeten. Omdat Jos er al een paar dagen was wist ze waar de plaatsen waren om heen te gaan. Nu ik dit zo typ denk ik, je stelt je vast een super druk plein voor met een 20tal kroegen, maar nee het zijn misschien 5 kroegen en wat hostels waar je aan de bar kunt hangen. En beetje dansplaats eromheen. Hahaha.

Maar goed, ik had oog voor die ene leuke jongen…. Want die had ik vaker gezien… Jonas. M’n tube-Belg van Laos, Vang Vien. Natuurlijk met hem gekletst en uiteindelijk is Coen, die vriend, ook wat losser geworden, niet meer die awkward stille momenten als ik 'hoi' tegen hem zeg. Nu echt hele verhalen, wat zo’n eiland ineens kan doen met je.
De nodige alcohol, het heerlijke gelach, het speelse geflirt hoort erbij, waardoor je uiteindelijk eindigt met mensen onder verven. Of ja daar eindigt die avond nog niet, die eindigt met de mooie belgen ( en andere mensen) in ondergoed in de zee, zwemmen met plankton. Nee, ook daar eindig een avond niet, dat doe je uiteindelijk in een te kleine, zonder airco, kamer, met verf op je gezicht, nat van de zee, teveel alcohol achter de kiezen en zwetend van de warmte in bed. Ranzig wakker worden dus =D

Wat een avond, zo super gezellig, zoveel leuke mensen leren kennen, zoveel lol.
Helaas ging Jos de dag erna door naar Siem Reap. Daar ga ik haar weer zien over een paar dagen.

Ik bleef nog en wilde dan ook eens een ultieme boomhut-slaap in de bijna openlucht-midden op het strand-met amazing zonsopgang-beleven.
Helaas belachelijk duur daar in je uppie maar goed ik weet niet waar ik het zo prachtig in een van de andere landen kan beleven... Een boomhut midden op het strand. Geweldig daar wil ik wel een nachtje meer geld voor betalen.
En het was elke cent waard! Heb best lekker geslapen, helaas dat er een feestje tot 6u ’s ochtends was en ik daar beetje last van had. Maar goed ideaal als je vroeg wilt op staan om de zonsopgang te zien. En die was dan ook echt amazing! Alle kleuren als in een echte zonsopgang! Een dik half uur heb ik dan genoten en al is het maar een simpele zonsopgang deze staat echt wel in mijn geheugen gedrukt.

Om 9u moest ik dan de hut uit en heb de rest van de dag chill op het strand gezeten, net gedaan of ik nog die boomhut had. Ik heb m’n boot terug geboekt en op de weg terug kwam ik nog iemand tegen van m’n eerste avond. Met haar nog gesnorkeld en ‘s avonds gegeten en onze laatste avond gevierd. Shit man, de laatste avond op het eiland. Niet zo crazy als de eerste, nu hadden we een ander soort crazy. Stroom uitgevallen, pikkedonker, ook eens mooi om dat eens mee te maken.

De laatste dag had ik om 16u pas de boot en heb dus nog de hele dag met m’n luie reet op een soort privé strandje gelegen. Het was witter dan wit strand en blauwer dan blauwe zee. En er was niemand! Je moest nl ook wel ongeveer 10 min door de jungle lopen om daar te komen. Wow, heb me nog nooit zo alleen gevoeld op het strand. En heb genoten!
Helaas zit het avontuur Koh Rong erop. En ga ik een nachtelijk avontuurtje in een slaapbus tegemoet op naar Siem Reap om vanuit daar met Katie, David en Majoska terug naar Thailand te gaan.
Gelukkig is dat ritje helemaal goed gegaan en geen gezeik gehad met een tuktuk in Siem Reap.

Die laatste dag in Siem Reap heb ik nog m’n souveniers gekocht en een laatste Khmer massage genomen. En met Katie, Majoska en Paul ( iemand die Majoska had leren kennen) gegeten.
De eerste keer dat ik in Siem Reap was kwam ik bij mijn avondwandeling bij een schooltje uit. Iemand die daar elke avond 3 klassen met leerlingen heeft en ze Engels leert. Van kleine ong. 5/7 jarige tot ong. 12/14 jarige. Nu ben ik niet geweldig in Engels maar zij hadden me toch een moeilijk grammaticaal Engels. Volgens mij was Katie zelfs met haar oren aan t wapperen. We zijn dus met z’n vieren naar dat schooltje geweest, want ik wilde graag eens meehelpen. Als dat kon.
Later die avond moesten we natuurlijk ons laatste avondje in Cambodja toch goed afsluiten. En dat doe je daar op straat. Met de hitte gaan automatisch veel mensen buiten voor de kroeg feest vieren. En och, dan doe ik graag mee! Bye Cambodja, tot zeer zeker nog een keer!!


3-12 zijn we terug in Thailand, dit keer hadden we ineens geen problemen bij de grens. Mmm….. hoe zou dat toch komen. Nog wat uurtjes rijden om vervolgens weer aan te komen op khao san road. Daar hadden Katie en David al een hostel geboekt en we dachten, we gaan eens kijken of ze nog een kamer over hebben. Dat hadden ze maar wel met een klein bed zie Jos.
4 weken met Jos reizen, ik ben wel gewend om in krappe ruimtes naast haar te liggen. En het is toch maar voor 1 nachtje. Aangezien we toch nog een beetje mijn verjaardag wilde vieren zal het wel een kort nachtje worden. Laten we het maar doen, hoeven we niet meer verder te zoeken.

Ik denken dat ik de kamer in Sihanoukville erg vond, maar dan heb ik deze nog niet beschreven. OMFG!!! Dit is het ergste dat ik ooit heb gezien, gevoeld en m’n kont in heb proberen te keren.
Jeetje, stel je voor je doet de deur naar binnen open, deze botst al tegen de opening van douche/wc. Je stapt 1 stap naar binnen met je duchtige tas op de rug en je staat met de neus tegen de badkameropening. Draai een kwartslag naar rechts en je staat met je benen tegen het bed aan. Nou dat was het. Met z’n 2en paste je er in als je geen grote tas hebt en tegen elkaar aan staat. Als ik mijn tas onder het bed schoof paste Majoska er ook bij.
Dan moest ik naar de wc, er zit geen deur in de ruimte maar een douchegordijn hangt ervoor. Als je dit dicht wilde schuiven ging die aan de andere kant weer open, dus eigenlijk was het gordijn veel te kort om de hele deuropening te bedekken. En omdat het dan toch al te kort is, is een groot gat in het midden van dat gordijn ook helemaal niet erg meer. Privacy… nooit van gehoord in zon kamer. Dit was dus echt de ergste kamer…ever en achteraf al helemaal want de dag erna kwamen we er achter dat bij ons beide onze schouders, rug en benen onder de rode jeukende bultjes zaten. Bed bugs, potjandrie! F…
Ja, bijna het einde van mijn reis door Azië dus dit moest toch ook eens gebeuren.

Maar goed uiteindelijk vanuit Bangkok met de een nachtbus naar Koh Pha Ngan gegaan. Daar worden fullmoonparties, blackmoon, halfmoon, noem het maar op parties gehouden. En nu ik toch hier ben wil ik dat natuurlijk wel eens meemaken!
In Haad Rin hadden we een hostel gevonden, best chill en lekker dicht bij een strand en het feest. Je hebt de dag voor het feest ook nog allerlei feesten maar eigenlijk zag ik dat niet zitten, laat mijn maar 1 duchtig feest hebben ipv. 2 halve. Dus we zijn naar Tomas gegaan. We hadden in Vientiane (Laos) doei gezegd maar we wisten dat we heb met de party weer zouden zien. Dus zijn hem gaan opzoeken. Echt geweldig hem weer te zien! Gekletst, wat gegeten, gedronken en kaart gespeeld. Een rustig avondje voordat het echie dadelijk gaat beginnen. Hij zou de dag erna bezoek krijgen van een vriend en we leerde daar nog een stel kennen. Iemand die met Jos en mij vrijwilligers werk had gedaan (Abby) was erbij en Katie en david waren ook mee. Dus dat is een leuk groepje om het feest te gaan bekijken.

6 dec. is het eindelijk zover! Dag van het feest! Abby en ik zijn nadat we op het strand hebben gelegen wat fullmoon-souveniers gaan shoppen en een T-shirt voor haar. Overal in dat hele mini dorpje vind je van alles wat je maar kan bedenken voor de fullmoon. Het is allemaal black light, want daar staat het feest om bekend. Daarna zijn we wat gaan eten en toen maar eens langzaam aan gaan klaarmaken. Met Katie en David hebben we op de preparty ons maar eens onder laten schilderen met neon verf, iets waar het feest ook bekend omstaat. Dus oude kleren aan want die neonverf krijg je er niet meer uit. Echt super gaaf alleen al de voorbereidingen.

Eindelijk kwamen Jos met de mannen eens aankakken, OMG, dat had ze ook eerder kunnen doen, want wat is die vriend van Tomas een jamjam kerel! Shit man, had ze me niet even kunnen waarschuwen. Zij wilde nog even een T-shirt scoren, ik kon alleen maar denken, dat hoeft niet joh, je kunt ook gewoon zo naar het feest lopen. (bare-chested) Ook hun wilde nog een laag verf op dat lichaam, ja dat wil ik best bij Nick ( de jamjam-kerel) doen maar dan liever zonder dat shirt. =D
Simone, gedraag je!!

Uiteindelijk konden we richting het feest. Helaas duurde dat wel even want we had 2 manke in ons midden. Tomas had namelijk een tijdje terug een ongeluk gehad en bij het hotel waar hij sliep hadden ze nog een Nederlands stel ontmoet waarbij het meisje ook een enkelblessure had. Dus voetje voor voetje moesten we die kant op, nu gaat dat ook al niet anders qua drukte. Hoe meer je naar het strand loopt hoe meer mensen maar ook overal kun je buckets kopen! De Thaise staan daar met een tafel langs de weg en flink wat emmers mix erin. Je kijkt je ogen uit man!

We zijn met z’n alle op het strand aangekomen, dat is al heel wat. Haha, maar voordat we goed en wel beginnen aan de party waren we Katie&David al kwijt, helaas. We hebben 2x het strand op en af gelopen, flink wat lol gehad, het was niet eens 12u of er lagen al mensen op het strand te slapen. Wat er ook gezegd werd is dat je overal wel mensen langs de waterkant 'z’n ding' zien doen. Nou voor 12u was er al een stelletje bezig, toe maar. Gaat snel! Verder beetje kerels op een rijtje een plasje te doen. Dus dat geroddel over hoe erg dat feest is viel best meer!

Goed, ik houd me liever met andere dingen bezig, haha….jij snapt me!!
Ik ga natuurlijk niet in details treden hoe geweldig, gezellig en crazy zo’n feestje is. Zoiets is niet te beschrijven! En dat wil je helemaal niet weten! Je moet het meemaken. Ik zal dan wel wat crazy-ass-foto’s toevoegen, maar niet snel oordelen he. Haha

Uiteindelijk zijn we elkaar zo rond 7u kwijt geraakt en kwam ik Jos nog tegen. Op de stoep van de 7-eleven hebben we een tosti gegeten zo rond 8u. En toen besefte ik dat ik vanaf ong 9u die avond niet meer gezeten had en alleen gestaan en gelopen en gesprongen. Ja tijd om langzaam aan richting bed te gaan.
Die middag, zo ergens tegen de avond aan zijn we weer naar Tomas en Nick gegaan, yesyes! Bleek dat Nick zich super slecht voelde. Hij had namelijk een klein wondje op zijn voet voordat ie aan het feestje begon. Door steeds in de zee te stappen met al die pissende mensen naast je zijn bacteriën dichtbij. En bleek het ontstoken te zijn. Ik gaf echt aan dat ie naar het ziekenhuis moest want het zag er superslecht uit. Wat bleek nu, een dag later. Hij had een zwaar agressieve ontsteking en hebben de voet moeten openen om alles eruit te halen. Hij moest een paar dagen blijven want hij had ook de griep erbij gekregen.

Wij zijn 8 dec naar het noorden gegaan van het eiland om daar een laatste dagje samen strand te hangen en eens een klein beetje van het eiland te zien. Toen we terug kwamen hebben we met K&D afgesproken want hier zou ons avontuur eindigen. En aangezien we de 9e allemaal onze eigen weg zouden gaan wilde we ook nog even 'doei' tegen Tomas en Nick zeggen.
We kregen een berichtje van Tomas dat hij ook in het ziekenhuis naast Nick was belandt. Jeetje, wat een drama met die heren zeg! Blijkt dat al zijn ontstekingen van dat ongeluk ( 3 weken geleden) toch erger was dan hij in eerste instantie dacht en ook hij is eraan geopereerd. Mannen en zielig doen. Jos en ik hebben een scooter gehuurd en zijn bij de mannen op ziekenbezoek gegaan. Hopelijk knappen ze op van een paar mooie dames naast hun bed.

De heren waren er natuurlijk super blij mee, ze hadden hun plannetje al klaar. Of wij niet even bij het hotel van hun de spullen willen inpakken en willen uitchecken.
Hahaha, ja hoor, tuurlijk doen wij dat. Wie wil er nou niet tussen spullen van een mooie man neuzen, vies ondergoed opruimen, lekker geurtjes inpakken, smerige sokken bij goede kleren stoppen of condooms in de prullenbak gooien. ( dat laatste was niet het geval)
En ja hoor dan willen wij ook best nog even wat hamburgers en friet voor jullie halen. Nog wat anders?? Rug massage, filmpje, je opwarmen, alcohol naar binnen smokkelen, je zegt het maar….
Uiteindelijk was het alweer bijna 1u en hebben we een filmpje met z’n alle gekeken, de bank zag eruit als een slaapbank, tis nu toch al zo laat we kunnen net zo goed daar slapen en morgen vroeg terug om de spullen in te pakken. Het personeel dacht dat we de vriendinnen waren en volgens mij is dat daar helemaal normaal.
Helaas was Nick nog steeds ziek en moest ik toch echt die slaapbank uit proberen. Maar goed, t idee dat we samen in 1 kamer lagen was al helemaal prima ;) Haha.

Dan is daar toch echt het einde gekomen aan een dikke maand reizen met een paar geweldige, om nooit te vergeten, gekke personen. Ieder gaat zijn eigen weg en wie weet waar we elkaar ooit gaan zien. Jos woont in Nederland dus als ik een keer terug kom moet ik nog een dineetje van haar krijgen. ( weddenschap, zo vergeet ik het niet)

Ik pak het vliegtuig naar Singapore om daar nog 2 dagen het moderne leven te ervaren. En dan door naar Nieuw Zeeland. Kerst en nieuwjaar vieren met Marjolein en de kids. Zo zin in! Op naar een nieuw avontuur!

Dat waren een 4 geweldige maanden door 3 geweldige landen, Thailand Laos en Cambodja is iets wat ik nog wel een keer wil zien maar dan de andere kant ervan, Ooit. Voor nu heb ik Azië met pijn in m’n hart verlaten. Maar alle avonturen blijven nog super dichtbij me. Ik heb genoten van alles wat je ziet; de prachtige ruwe bergen van Laos, het kleine chille dorpje in het noorden van Thailand en het super mooie strand van Cambodja. De roekeloze tuktuk drives met hun belachelijke neonlichten in Bangkok, het sfeervolle Luang Prabang, het van oorlog herstellende Phnom Penh. Het over heerlijke eten op straat, de glimlach van kinderen in school. De super mooie tempels van Angkor.

Wat je allemaal meemaakt; hel van ritten om van plaats A naar B te komen, het weer geld moeten betalen om ergens te komen, het moeten discussiëren om iets te bereiken, het kont aan kont liggen met een vreemde in een nachtbus, mensen die je ontmoet, de hoeveelheden alcohol die je met ze drinkt, de tranen die je laat over verhalen van de oorlog of juist laat van het afscheid nemen. Voor het eerst op een olifant klimmen en hopen dat je erop blijft zitten, het voor de leeuwen gegooid worden bij een klas vol novicen die je gapend en nieuwsgierig aankijken. Het nashaken nadat je foon gejat wordt of juist kwijt raakt als je van een waterval valt, dagen lopen zonder slippers of schoenen op een eiland met alleen strand. De reactie van je fruitjuice lady of het afscheid nemen van alle ander vrijwilligers. Het weerzien van mensen en nieuwe avonturen met hun beleven, jezelf weer in een tube gooien om de rivier af te stromen, lol hebben met moddervolleybal, eindige in een local disco of juist disco bowlen. Vrij voelen op een scooter, zuster spelen in het ziekenhuis, en daar in slaap vallen. Je ogen uitkijken bij de fullmoonparty of juist een adempje pakken bij een prachtig uitzicht. Je thuis voelen in een bepaald hostel of dorpje of juist zo snel mogelijk weer ergens weg willen, maar je al betaald hebt dus dan maar blijft slapen.

De omgeving waar je zit; van het prachtige berggebieden, tot t mooie strand. De luxe van goedkope hotels of de hostels met bed bugs in t matras. Dichtbegroeide jungle, weinig te beleven steden. Drukte van neongekleurde taxi en wolkenkrabbers van een shoppingsmalls. Landschappen vanuit een vliegtuig bekijken, vanuit een boot, vanuit een te snel rijdend busje of juist vanuit een luchtballon!
Tot snel Azië

Some day, I'm going to travel the World..... Again!

  • 09 Maart 2015 - 16:49

    Inge:

    Mooi verhaal weer Simoon.
    En een goede laatste zin !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

23 Juli gaat mijn avontuur van start... Ontzettend spannend allemaal. Maar ook zo ontzettend veel zin in! Langzaam aan alles aan het afsluiten, om te kunnen vertrekken naar: Sri Lanka, Thailand, Maleisië, Singapore, Nieuw Zeeland en Australië Natuurlijk wil iedereen me volgen, dan toch maar een blog aangemaakt! Hopelijk mag ik jullie berichtjes lezen. Groetjes!

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 1593
Totaal aantal bezoekers 16159

Voorgaande reizen:

07 Maart 2016 - 26 Maart 2017

Adventurous Down Under

23 Juli 2014 - 15 Januari 2016

Mijn eerste reis- Sri Lanka

22 Augustus 2014 - 15 Januari 2016

De 2e,3e,4e reis- Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: