First month on the road! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Simone - WaarBenJij.nu First month on the road! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Simone - WaarBenJij.nu

First month on the road!

Door: moon

Blijf op de hoogte en volg Simone

10 April 2016 | Australië, Melbourne

5 weken alweer bezig met m’n reis, eindelijk ga ik m afmaken. Echt raar, 3 maanden geleden wist ik nog niet of ik t wel zou aankunnen. Maar goed we gaan het proberen!

Auckland, 9 maart aangekomen, na een 40u durende trip was het geweldig om Marjolein weer te zien! Rond, maar verder precies hetzelfde gebleven. Hopen dat die kleine boy er op tijd uitkomt, kan hij iig nog kennis maken met Tante Simone! En dat was ook het geval, 17 maart is ze bevallen van en lekker vol mannetje en kon er gelukkig nog 2 dagen van genieten.
Heb niet zoveel bijzonders gedaan in Auckland. Wilde gaan sporten (combatten) maar dat kwam er steeds niet van. Heb vooral aan het weer moeten wennen en MJ mooi meegeholpen. Veel gekletst en vond t heerlijk om weer met de kids te spelen.

21e vloog ik naar Sydney begin van m’n echte avontuur. Alhoewel Auckland ook en avontuur op zichzelf was.
Tanja kwam me van t vliegveld halen, hoe vet om haar weer te zien na 5 maanden. Al voelde t helemaal niet zolang. En toen ik bij haar in het huis sliep, voelde t bijna alsof ik met haar in Arnhem was. Wat had ze toch al heerlijke verhalen, die Tanja mooi in details vertelde onder t genot van een Thais dinertje. (pad thai, curries :D )
Ik heb de week prima om gekregen met chillen, de buurt verkennen en naar het lunapark geweest.

De dag van goede vrijdag is hier blijkbaar een grote happening! Alles is dicht en we hadden t idee om t gaan kamperen, of ja de vrienden van Tanja hadden t idee en ik werd, heel lief, meegevraagd. Maar goed, konden dus niet gaan die dag, niet over nagedacht.
Uiteindelijk zijn we zaterdag wel gegaan. Hop met z’n 5jes lekker naar de Blue Mountains voor 2 nachten. Back to Basic camping spot waar je off Road kan komen. Moet toch wat te doen hebben met Pasen! Heerlijke plek! Er was een zware hiking route, naar beneden. ( te bedenken dat je ook weer terug naar boven moet) Helaas nog te zwaar voor me. Achteraf ook voor de andere meiden. We hebben dag 2 een andere mooie route gevonden die niet zo zwaar is. T gaat om het kampeeravontuur en dat was het zeker.

Dinsdags ben ik naar een hostel gegaan, wil nieuwe mensen leren kennen. Merk dat het nog best lastig is of ik ben er helemaal uit. Maar goed het hostel waar ik zat heb ik uiteindelijk wel gezellige mensen leren kennen. Heb niet bijzonder veel gedaan in Sydney, veel in parken liggen zonnen. Niet te vergeten de populaire Bondi-Cooggee costal walk bewandeld. Spectaculaire kustlijnen, toffe hinking. En uiteindelijk verdiend een duik in de zee genomen. Er zullen vast mooiere kustlijnen zijn maar die ga ik vanzelf wel ontdekken.
Ik vond het in Sydney zo bloedheet dat mijn opvliegers, opvliegers kregen. Dus op zoek naar werk in het zuiden (waar het winter wordt en dan nog ong. 20 graden is)

En uiteindelijk ben ik 6 april naar Melbourne gevlogen want ik kan bij een gezin beginnen als au pair voor 4 maanden. Ze wonen in Heathmont een dik half uur met de trein van Melbourne af. 3 lovely girls, 6 jaar en een tweeling van 3. Ik verdien misschien niet geweldig maar krijg verder alles van hun. Even prima om te kijken of ik nog wel kan werken en m’n belastbaarheid opbouwen na alles. Dus ben er helemaal blij mee. Als ik niet vast zit aan het gezin dan wel aan m’n sportcontract. Ja, ben ook helemaal blij dat ik die heb.

Morgen is dan m’n eerst dag, ben benieuwd. :D

PS nogmaals bedankt voor alle leuke, lieve berichtjes, kaartjes, cadeautjes. Het sterbrood en de taart waren heerlijk!( heb t als ontbijt in Taiwan nog gehad;))

  • 10 April 2016 - 13:43

    Truus:

    Ha Simone, mooi verslag, geniet van je verdere avontuur, en je eerste baantje.
    Nog veel plezier en wij hier aan het thuisfront veel leesplezier van je avonturen

  • 10 April 2016 - 14:28

    Ellen Kempen:

    Nou Simone,,,,,je hebt al een leuk avontuur,veel sucses met je 3 kids,enjoy,ik blijf je wel een beetje volgen,groetjes uit venray,,,,mooie foto's

  • 10 April 2016 - 15:34

    Noor Verhoeven :

    Hey simone. Wat een geweldig verslag en een.heel avontuur.
    Leuk dat je bij een.gezin gaat werken

  • 10 April 2016 - 23:18

    Anke Verheijden:

    Hey Simone
    Wat leuk om je eerste avonturen te lezen. Lekker genieten!
    En wat fijn dat je een baantje hebt, klinkt leuk! Veel succes en ik zie het vervolg wel weer een keer!
    Groetjes uit de Grashoek ;)

  • 19 April 2016 - 13:40

    Jan En Wilma:

    He Moontje, hoe is ut dao, leuk verhaol, wacht op eun neu!
    Succes met de keuters dao en nog hiël veul plezeer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

23 Juli gaat mijn avontuur van start... Ontzettend spannend allemaal. Maar ook zo ontzettend veel zin in! Langzaam aan alles aan het afsluiten, om te kunnen vertrekken naar: Sri Lanka, Thailand, Maleisië, Singapore, Nieuw Zeeland en Australië Natuurlijk wil iedereen me volgen, dan toch maar een blog aangemaakt! Hopelijk mag ik jullie berichtjes lezen. Groetjes!

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 2005
Totaal aantal bezoekers 16158

Voorgaande reizen:

07 Maart 2016 - 26 Maart 2017

Adventurous Down Under

23 Juli 2014 - 15 Januari 2016

Mijn eerste reis- Sri Lanka

22 Augustus 2014 - 15 Januari 2016

De 2e,3e,4e reis- Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: